Wspomnienia z minionych lat.


Władysław Broniewski
Rysunek
Wiersz

 Ziemio moja, droższa od innych,
nie śpię, szukam wspomnień dziecinnych,
bazgrzę niezręcznie, i na papierze
dom się pojawia, płoty, ganki,
bzy pachnące w majowe ranki
i wśród trawnika konwalie świeże --
kwiaty mej matki w dniu jej imienin --
ławka, gąszczem bzu opleciona,
dąb co od wieków nic się nie zmienił
i błogosławiąc wznosi ramiona.
Czemu słyszę dominikański
dzwon, co dzwonił na Anioł Pański?
Głowa słońca tonie już w Wiśle...
Mały chłopiec -- o czym ja myślę? --
o narcyzach? o wildze na gruszy?...
Bije siedem wieczornych uderzeń,
grusza biało płatkami prószy,
rośnie stary dom na papierze...

Czemu, czemu tak smutno na duszy?


 

8 komentarzy:

  1. Czasami takie smutki człowieka ogarniają...
    Ale wspomnienia są też piękne i wesołe...
    Pozdrawiam serdecznie Marysiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są wspomnienia wesołe, miłe i są pełne zadumy i smutku. Te, do których człowiek wraca, zależą od aktualnego nastroju. Ściskam Cię mocno. Marysia.

      Usuń
    2. Zajrzysz do mnie Marysiu? Ciekawa jestem Twojej opinii na temat na który piszę.
      Z góry dziękuję.
      Stokrotka

      Usuń
    3. Ja jestem laikiem jeśli chodzi o architekturę.Mnie Warszawa podoba się jako całość. Nie lubię w niej tylko upału. Trochę więcej napisałam u Ciebie w komentarzach.
      Serdecznie Cię pozdrawiam.

      Usuń
  2. Piękny wiersz. Ściskam Cię, Marysiu :)
    PS. Widziałam na bloxie zdjęcia z ogrodu. Cudne te Twoje rośliny. Odwzajemniona miłość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię ten wiersz. Jest taki prosty, a chwyta za serce. O ogród dbam i lubię pracę na grządkach. Ściskam Cię bardzo mocno. Marysia.

      Usuń
  3. Piękny wiersz. Niestety, obecnie poeta zasiedział się na "czarnej liście", oby jego wiersze wyrwały się z tej otchłani niepamięci. Gdyby w czasach współczesnych piętnować za zmianę poglądów politycznych, brakło by sejmu z senatem włącznie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie to ujęłaś.Też tak to widzę.Serdeczności przesyłam.

    OdpowiedzUsuń

Dziś tylko łóżko.