Czas płynie.

Mówi się - czas płynie; czas pędzi; nie mam czasu. Co to jest ten czas?
Wielki uczony Albert Einstein zajmował się tym tematem i nie tylko on. Nie jestem fizykiem.  Dla mnie czas wyznacza okres naszego życia i ogranicza to życie. A ja nie lubię ograniczeń.
Moja Mama mówiła kiedyś:
- Im dłużej człowiek żyje, tym szybciej czas płynie.

Miała rację. Pamiętam, gdy byłam małą dziewczynką, rok szkolny trwał prawie wieczność. Trudno było sobie wyobrazić, co będzie za rok, czy nawet pół roku. Po szkole podstawowej czas przyspieszył i zaczął pędzić.
Do emerytury były to już milowe kroki, na które składały się wciąż jeszcze różne oczekiwania, nadzieje, marzenia, plany. Dziś, gdy od wielu lat nie pracuję już zawodowo, mam poczucie jakby czas zatrzymał się w miejscu, tylko niepokojąco szybko przybywa mi lat.
Nagle zaczęłam odczuwać żal, że nie mam już tak młodej twarzy jak dawniej, szczupłej sylwetki i tak lekkich ruchów jak kiedyś.
Nie mam już także tych możliwości, które kiedyś były prawie w zasięgu ręki. Bardzo możliwe, że nie korzystałabym z nich, ale myślę, że dobrze byłoby mi żyć ze świadomością, że jeszcze wszystko jest możliwe i tylko ode mnie zależy jakiego dokonam wyboru.


2 komentarze:

  1. Czas leci... mi tez jakos przyspieszyl. Normalne chyba krótko przed 50- tka. Co mnie dreczy, to, ze potrzebuje wiecej czasu na odpoczynek, sen, i tak jakos mi wychodzi, ze przeleze, przespie czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty jeszcze pracujesz zawodowo,poza tym często także w nocy, więc nic dziwnego, że potrzebujesz więcej snu. A mnie rano po prostu nie chce się wstać. Zamiast wyskoczyć z łóżka i wziąć się za gimnastykę, jak to wcześniej bywało, to ja leżę i rozmyślam, po czym wyłażę z łóżka i snuję się po mieszkaniu.

      Usuń

Dziś tylko łóżko.