Zdrowie. Jak o nie dbać?

Dziś przeżyłam silny niepokój. Zaczęło się od tego, że głowa zrobiła mi się ciężka, spociłam się jak mysz w połogu i poczułam, że jest źle. - Może to już koniec ze mną - pomyślałam z lekka wystraszona i popędziłam do łazienki. Tu szybko moczenie włosów i karku i próba oderwania się od niepokoju poprzez myślenie o miłych rzeczach. Zmierzyłam ciśnienie. Było wysokie, czyli ponad 170. A jestem po udarze. Co prawda ten udar był już ładnych kilka lat temu, bo w 2005 roku, ale uważać trzeba.
I teraz pytanie: Jak dbać o swoje zdrowie, czyli jak unormować ciśnienie. Staram się w upalne dni nie wychodzić na dwór, ale jeżdżę raz w tygodniu na rehabilitację do Warszawy. I chyba do końca sierpnia przerwę to jeżdżenie. Ale jak zachowywać się w domu? Jakoś nie widzę swojej osoby snującej się tylko i wyłącznie po mieszkaniu, w czasie, gdy na dworze jest piękne lato. Poza tym przygotowałam owoce do zamknięcia w słoikach i trzeba pracę dokończyć. Jak ja bym się czuła, gdybym tylko leżała i gapiła się w sufit, bo z czytaniem mam kłopoty przez zaćmę.

Trzeba żyć, a nie tylko istnieć - powiedział Plutarch i tego powiedzenia mam zamiar się trzymać.

                                      

                                            To jest pelargonia z mojego tarasu.

11 komentarzy:

  1. Marysiu, życzę, żebyś uporała się z ciśnieniem. To dolegliwość, którą na szczęście można ujarzmić dobrze dobranymi lekarstwami. Może warto też wprowadzić do codziennej diety więcej tego, co reguluje/obniża ciśnienie (np listek bobkowy, cynamon)?
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leki biorę, ale przy takiej pogodzie nie zawsze należycie regulują ciśnienie. Oprócz leków do brania każdego dnia mam jeszcze leki szybko obniżające ciśnienie i w razie potrzeby je biorę. Ale z ciśnieniem to karuzela, szczególnie w lecie. Też Cię serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  2. Uwazaj na siebie Marysiu. I kieruj się rozsądkiem i doswiadczeniem.
    Serdecznosci pozostawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robię, co mogę. Lato lubię, ale to trudny dla mnie czas. Zresztą, który czas teraz jest już dla mnie łatwy. Trudności są spowodowane wiekiem, a nie aurą. Ale jeszcze nie narzekam i jakoś staram się sobie radzić. Ściskam Cię mocno.

      Usuń
  3. Wystarczy wiedza, a ją można zdobyć poprzez tego typu strony https://www.wybierzzycie.pl/ , aby wiedzieć jak się zachować kiedy coś nam dolega. Oczywiście lekarz to podstawa, ale są przypadki gdzie można się wyleczyć domowymi sposobami

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja wiem, że wielu osobom może wydać się to dziwne, ale powiem szczerze, że zdrowy sen wpływa idealnie na nasze zdrowie i przede wszystkim na samopoczucie. Ja ostatnio postanowiłam zmienić dodatki w mojej sypialni i na stronie https://senpo.pl/poduszki/ wypatrzyłam świetne poduszki. Chyba się skuszę na zakupy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie bez znaczenia jest również zdrowo dieta - to, co jemy ma ogromny wpływ na stan naszego zdrowia. Szukając informacji na temat zdrowego odżywiania się, na samym początku warto byłoby zapoznać się z treścią tego artykułu: https://www.herbapol.com.pl/aktualnosci/zdrowe-jedzenie-fakty-mity-temat-tego-czym-wlasciwie

    OdpowiedzUsuń
  6. Stosowanie zdrowej diety jest ważne. Jeśli jednak coś złego dzieje się już z naszym zdrowiem, powinniśmy czym prędzej udać się do specjalisty, który mógłby nam pomóc. Ich, można znaleźć chociażby w tym miejscu: https://cmp.med.pl/oferta-dla-firmy/pakiety-medyczne/

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie to wszystko jest ważne, dieta, ruch, generalnie zdrowy tryb życia, ale też kontrolne wizyty u lekarzy. Mi ostatnio u okulisty wyskoczył astygmatyzm i chcąc nie chcąc będę nosić soczewki https://www.twojesoczewki.com/soczewki-kontaktowe-miesieczne/4774-air-optix-plus-hydra-glyde-3-soczewki.html . Akurat cieszę się, że soczewki nie okulary, bo w okularach bardzo źle się czuję

    OdpowiedzUsuń

Dziś tylko łóżko.