Jaki dziś u mnie nastrój?

Mój nastrój wyrażają dzisiaj muzyka i wiersze.


Władysław Broniewski
Wiersz ostatni
 
Tyś mnie kochała, ale nie tak,
jak kochać trzeba,
i szliśmy razem, ale nie w takt -
przebacz.

Ja jeszcze długo... Rok albo dwa.
Potem zapomnę.
Teraz, gdy boli, teraz, gdy trwa,
dzwonię podzwonne.

A tobie, mila, na co ten dzwon
brzmiący z oddali?
Miłość niewielka, błahy jej zgon,
i idziesz dalej.

Cóż mam od życia? - troskę i pieśń
(ciebie już nie ma).
Musze im ufać, muszę je nieść,
pisać poemat.

Cóż mam od życia? - chyba już wiesz,
czujna i płocha? -
tylko ten smutek, tylko ten wiersz,
który mnie kocha.

Tomasz Jastrun
Spóźniona

Długo czekałem - zmieniałem koszule
I twarz w nieprzychylnym lustrze
W końcu przyszła
Punktualnie spóźniona
Chciałem zajrzeć jej w oczy - umknęły
Byłem tak blisko
Że słyszałem jej serce
I szelest włosów
Spojrzała z lękiem gdy nieostrożny
Złamałem milczenie
Słowa się potoczyły kamieniem
I nagle - sam nie wiem kiedy
Schwytałem motyla który drgnął
Pięcioma chłodnymi palcami.

Tomasz Jastrun
Zgaszony 

Zapalił się
Zgasiła go
Jednym spojrzeniem
Zielonych oczu
I odeszła
Z jego twarzą na plecach
Rozciętą pogardą warkocza

6 komentarzy:

  1. Pięknie ale jakoś nostalgicznie, poważnie, coś się dzieje Marysiu ?Ściskam mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja emocjonalna huśtawka właśnie znalazła się przy ziemi. Mam nadzieję, że odbije się do góry. Też Cię ściskam.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Emocjonalne wiersze, bo jestem bardzo emocjonalną osobą.

      Usuń
  3. Marysiu, święta za tydzień, dość nostalgicznych (choć pięknych) nastrojów. Popatrz na swoje rosnące sadzonki pomidorów, pomyśl o świątecznym menu, o kupnie ładnych kwiatków na bukiet to od razu się uśmiechniesz:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O śniadaniu świątecznym jeszcze nie myślę. W środę przyjeżdża do nas teściowa mojej córki i święta szykujemy we dwie. Pomidorki stoją na razie w domu na południowych parapetach, a ja biegam i wciąż je liczę,jakbym się bała,że któryś mi ucieknie.

      Usuń

Dziś tylko łóżko.