A co dziś u starszej pani, czyli u mnie?

Jest niedzielny poranek. Za oknami słychać głos mojego męża, który karmi dwa nasze pieski. Ptaki głośno dopominają się o nową porcję suchego makaronu za którym przepadają. W oddali słychać przeciągły sygnał nadjeżdżającego pociągu. Poza tym cisza i spokój. Myśli płyną leniwie. Pod powiekami obrazy zmieniają się jak w kalejdoskopie. Tu nie obowiązuje czas, ani przestrzeń. To, co wydarzyło się kiedyś, miesza się z tym, co dzieje się tylko w wyobraźni i z tym, co dzieje się w tej chwili. Z tej mieszaniny i plątaniny wypływają na wierzch różne wydarzenia, emocje, myśli. Przy jednych zatrzymuję się chwilkę, inne odsyłam w przeszłość lub tam, gdzie jest ich miejsce. 

Dziś jest niedziela - Dzień Pański. Nie lubię odmawiania modlitw wydrukowanych w książeczkach. Wolę dziękować sama swoimi słowami, obrazami, emocjami za to, co otrzymałam. 

Patrzę i widzę. Ilu ludzi  pozbawionych jest tego daru. To, co widzę jest barwne, różnorodne i zmieniające się. Dziś niebo zasnute jest chmurami. Po ostatnich deszczach zieleń jest świeża i soczysta. Mogę ten obraz utrwalić na zdjęciu. Jakie to szczęście widzieć. Czasami zamykam oczy i staram się sobie wyobrazić to, co przed chwilą zobaczyłam. Żeby wyobrazić sobie drzewo musiałabym do niego podejść, dotknąć jego szorstkiej kory, pewno próbowałabym je objąć rękami. Ale to wszystko, to wciąż ułamek tego, co ja widzę tylko dzięki otwarciu oczu.

Słyszę. Teraz już słabiej, niż kiedyś, ale wciąż słyszę. Wiem, co ktoś do mnie mówi i rozumiem, co ten ktoś chce mi przekazać. Włączam muzykę w internecie i wybieram taką melodię, jaką lubię. Słyszę cichy świergot ptaków za oknem, słyszę tykanie zegara w pokoju. Ilu jest ludzi takich, którzy żyją w świecie zupełnej ciszy. Trudno jest sobie taką ciszę nawet wyobrazić.

Myślę i moje myśli nie znają granic. Pędzą w różne strony. Ale potrafią też skoncentrować się na na  jednej sprawie. Dzięki swojemu myśleniu potrafię analizować, rozważać, wyciągać wnioski.

A to wszystko, to tylko maleńka, choć bardzo ważna, część tego, co dostałam w darze. 

Za wszystkie dary Twe dziękuję Ci Panie.

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziś tylko łóżko.