Życie starszej pani.

Dziś jest 22 dzień września - pierwszy dzień jesieni. Pogoda w tym roku jest trudna do przewidzenia. Do ostatniego dnia sierpnia było bardzo ciepło i słonecznie i nagle od pierwszego września zmieniła się. Jest szaro, buro, mokro i zimno. Przez te 22 dni można byłoby na palcach jednej ręki policzyć dni ze słonkiem. Niebo ciągle zawalone jest szarymi grubymi chmurami, z których siąpi, leje i pada. U nas w domu zapasy zimowe są już w słoikach i stoją w piwnicy.


To jest tylko część tych zapasów. Reszta nie zmieściła się w telefonie komórkowym. Pnącze na tarasie, które w zeszłym roku było o tej porze zielone i pełne liści zmieniło kolor i w wielu miejscach świeci gołymi gałązkami.


Słychać od ludzi znających się na prognozowaniu pogody, że zima w tym roku będzie wczesna i ostra. Zobaczymy.
Paproć, której kawałek widać na drugim zdjęciu i dwa drzewka beniaminka trzeba będzie wstawić do pokoju. Do tego przenoszenia zapraszam zwykle wnuka, który jest szczuplutki i jednocześnie bardzo silny. Przez cały okres chłodów rośliny z tarasu będą stały w mieszkaniu i przez całą zimę będą się z nich sypały liście na podłogę. Będę chodziła po suchych szeleszczących liściach, bo ze sprzątaniem ich trudno będzie nadążyć.



Nie znajdę  tylko pod nimi grzybów. Grzyby rosną w lesie, a las jest po drugiej stronie drogi.


Grzybiarze przynoszą w tym roku grzyby koszami. Ja też już trochę ususzyłam, zamarynowałam i zamroziłam. Te zamrożone będę w zimie dusiła na masełku. Przypomną lato i deszczową porę.

W mrozy i zimna będziemy wyskakiwali na dwór tylko, gdy będzie taka potrzeba. Czas może być bardzo przyjemny w ciepłym pokoju przy grzejniku, z herbatką z kilkoma kropelkami nalewki malinowej.

7 komentarzy:

  1. Też czytałam ,że zima ma być mroźna.Gdzieś tam przeczytałam,że to może nawet zima stulecia być.
    Z zapasami zimowymi u mnie niestety trochę gorzej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też słyszałam o tej zimie stulecia. Na razie nie ma się co martwić. Jeśli będziesz w potrzebie, to podzielę się z Tobą swoimi zapasami.

      Usuń
  2. Nie strasz zimą bo ja jeszcze nie mam drzewa do pieca.Uwielbiam takie obrazki z zapasami na zimę,tak ładnie poukłądanymi i widocznymi.Ja mam schowane pod schodami i trudno coś zobaczyc...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Układać zapasy to ja dopiero będę. Każdy słoik jest opisany, bo inaczej pogubiłabym się gdzie co jest. Teraz przymierzam się do zrobienia kapusty kiszonej z przepisu mojej bratowej,tylko czekam na antonówki. Bratowa zawsze dodaje antonówki i marchew.

      Usuń
  3. Bardzo pilna i gospodarna starsza pani, moglabym sobie co nieco odgapic ;) ale tu wlacze moja zwykla gadke: kiedys, jak bede na emeryturze, i bede miala czas ;)
    Podziwiam zapelnione regaly!
    U nas zbieranie grzybów to raczej niepopularne jest. Sam i tak nikt nie pójdzie, bo sie nie zna. Ale sa organizowane wspólne wypady z grzybiarzem, który oglada kazdy zebrany przez laika grzyb.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie grzyby przynosi pan, który zawodowo trudni się zbieractwem. Te zapełnione regały, to bez jakiegoś planu. Urosło coś na działce, zostało coś z kupionych owoców to pchałam do słoiczków.Jeśli owoce winogron nie będą chore, (bo było bardzo mokro)to pewno zrobię jeszcze kilka słoiczków.

      Usuń
  4. 40 year old Dental Hygienist Zebadiah Prawle, hailing from Sheet Harbour enjoys watching movies like Conan the Barbarian and Horseback riding. Took a trip to Historic City of Meknes and drives a Impala. przekieruj do tych gosci

    OdpowiedzUsuń

Dziś tylko łóżko.