Idzie wiosna.

Od polityki staram się trzymać z daleka, bo szkoda mi mojego zdrowia. A jeśli dokoła jest wiele takich działań z którymi się nie zgadzam, to co pozostaje? Zająć się sobą, swoimi bliskimi i planami na przyszłość, nawet tę najbliższą.
A w najbliższej przyszłości biorę się za specjalnie wygrodzony ogródek i będę go przygotowywała do wysadzania wyprodukowanej w domu rozsady pomidorów. Nasiona mam aż 21 gatunków. Są pomidory ogromne, duże i koktajlowe, czerwone, pomarańczowe i czarne. W ubiegłym roku miałam dużo ogromnych pomidorów pomarańczowych Tak mi się ta uprawa podobała, że w tym roku już się do niej przygotowuję.
Ciekawostką są dla mnie ziemniaki rosnące w specjalnych workach z zamykanymi klapami na dole, żeby te ziemniaki, które urosną  można było przez tę klapę wyjąć z worka. Takie worki zamówiłam, bo mam ziemniaki, które już kiełkują, a na wysadzenie do gruntu jest zbyt wcześnie.

Co jakiś czas wpadają  mi w ucho różne wiadomości dotyczące naszego kraju i całego świata. Przeżyłam z rodziną wojnę i chociaż byłam 10-letnim dzieckiem, wiem jak wygląda życie ludzi  nie tylko w czasie wojny, ale także po jej zakończeniu. I nie chciałabym aby kiedykolwiek taka sytuacja się powtórzyła. Na razie wojna prowadzona jest na słowa pełne manipulacji i zakłamania. Ale słowa nie są bez znaczenia. Niosą z sobą spokój, miłość między ludźmi, lub obcość i nienawiść.

A tak mogłoby być pięknie i dobrze, gdybyśmy umieli się wszyscy porozumieć i poczuć do siebie choćby tylko zwykłą życzliwość.

Modlitwa Okudżawy w wykonaniu Mariana Opani.

9 komentarzy:

  1. Piękna jest ta piosenka Okudżawy i pięknie wykonana przez Mariana Opanię.

    A Tobie Marysiu życzę powodzenia w tych ogródkowych planach...
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie mogę się doczekać wiosny i cieszę się na pracę w ogródku. Przy czym ten mój ogródek to odkrycie ostatniego roku, kiedy sama wyprodukowałam, od sadzonek pomidory. Dziś idę na przebadanie do lekarza po miesięcznej infekcji i mam nadzieję, że zacznę już jeździć do Warszawy na rehabilitację. Moje wyjazdy będą zależały od tego, co powie lekarz. Ściskam Cię mocno i do zobaczenia wkrótce.

      Usuń
  2. Ja też próbuję oderwać się od tego, co wokół nas. Mocno przygnębiająca jest współczesna rzeczywistość. Dobrze, że masz swój ogródek; życzę wspaniałych zbiorów. O czarnych pomidorach nie słyszałam. Czy taki mają kolor? czy to tylko nazwa?
    Życzę zdrowia i serdecznie pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomidory czarne mają ciemniejszą skórkę i ciemniejszy miąższ, od czerwonych i dużo antocyjanów, czy jakichś innych składników, których są małe ilości w zwykłych pomidorach. Tobie także życzę zdrowia i wszystkiego najlepszego dla Ciebie i dla Twojego Męża.

      Usuń
  3. Uciekam od polityki daleko, bo można zwariować, gdy słucha się jednej i drugiej strony i nie wiadomo ,gdzie prawda.Też tęsknię do ogródkowych upraw ,chociaż u mnie to uprawy bardzo zminimalizowane,dlatego zainteresowały mnie te ziemniaki w worku..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Worki kupiłam, chociaż można hodować ziemniaki także w różnych pojemnikach.Worki sprzedawane przez internet mają na dole otwieraną klapę przez którą wybiera się młode ziemniaki bez rozgrzebywania ziemi. Jeden worek z przywozem kosztował 33 złote, a posadzić w worku można 3 - 4 kiełkujące ziemniaki. Gdy zaczynają rosnąć przysypuje się je kilkakrotnie ziemią, bo kartofle rosną obsypywane kopczykami ziemi. Na obrazku widać było po otwarciu klapy gromadę młodych pięknych ziemniaków. Chyba raczej nie ma z nich jakichś dużych zbiorów, ale mam nadzieję, że będzie dużo radości przy ich pielęgnowaniu, no i przy zbiorze. Ja swoje worki z ziemniakami postawię na tarasie, daleko od pomidorów, które nie lubią takiego sąsiedztwa. W internecie są filmiki na temat takiej uprawy.

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry wieczór w nowej przystani. Mam nadzieję, że będzie nam tu dobrze.
    Maryniu, ja też staram się trzymać daleko od polityki. Chociaż bywa to trudne, bo w pracy mam dość rozpolitykowane towarzystwo. I są to zwolennicy różnych opcji. Ale wystarczy o tym. Wiosna za pasem, Ty myślisz o sadzonkach - podziwiam Twą ogrodową pasję. Świat mimo wszystko bywa piękny. Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeraża mnie ten podział narodu, przez jakąś głupią politykę. Nie ma jedności wśród nas Polaków. Tez staram się uciekać od polityki, niestety nie zawsze się da.

    OdpowiedzUsuń

Dziś tylko łóżko.